הדרכות עבודה בגובה

siteadmin 25/12/2017

בתעשייה ישנן עבודות רבות המתבצעות בגובה. על פי הנתונים של משרד התמ"ת בשנים האחרונות רוב תאונות העבודה שהסתיימו במוות היו כתוצאה מנפילה מגובה. 

כדי להפחית את הישנות המקרים וכדי להוריד את כמות אירועי הבטיחות כתוצאה מעבודה בגובה, חוקק משרד העבודה תקנות להפחתת הסיכון בעבודה בגובה.

מי נדרש לבצע הדרכות עבודה בגובה?

תקנות הבטיחות בעבודה (עבודה בגובה) התשס"ז- 2007 מגדירות: "עבודה בגובה" – כל עבודה, לרבות גישה למקום עבודה, שבשלה עלול עובד ליפול לעומק העולה על 2 מטרים, ולרבות עבודה כאמור: 

1. המתבצעת מעל משטח עבודה ללא גידור או מעקה תקני.

2. המצריכה הטייה של גוף האדם ביותר מ-45 מעלות מעבר לגדר או למעקה של משטח העבודה או מדרכת המעבר, לפי העניין.

3. המתבצעת מתוך בימה מתרוממת ניידת, סל להרמת אדם או פיגום ממוכן.

כלומר עובדים העונים להגדרה של עובד גובה- כללי הם, עובדים המשתמשים בכלים הבאים: סולמות, סלים להרמת אדם, בימות הרמה מתרוממות ופיגומים ממוכנים, כניסה למקום מוקף המחייב עבודה בגובה, פיגומים נייחים, עבודה על גגות ומבני קונסטרוקציה.

הדרכות בגובה

שחר הנדסת בטיחות תזהה את צורכי ההדרכה של הארגון ותעניק הדרכות מקצועיות לעבודה בגובה בנושאים הבאים:

1. עבודה על סולמות.

2. סלים להרמת אדם.

3. בימות הרמה מתרוממות ופיגומים ממוכנים.

4. מקום מוקף.

5. פיגומים נייחים.

6. גגות.

7. מבני קונסטרוקציה.

כיצד מתבצעות הדרכות לעבודה בגובה?

1. ההדרכה מתבצעת אצל הלקוח בהתאם לציוד הקיים בחברה.

2. ההדרכה מתבצעת באמצעות מדרכים לעבודה בגובה מוסמכים.

3.ההדרכה תהיה מובנת בהתאם לדרישות משרד התמ"ת.

4. ההדרכה כוללת פרק עיוני ופרק מעשי.

5. סך המשתתפים בכל הדרכה הוא עד 10 עובדים.

חברת שחר הנדסת בטיחות מספקת שירותי הדרכה לעבודה בגובה – מדריכים מקצועיים וותיקים בתחומם יגיעו עד אליכם, ובהתאם לציוד שבאמתחתכם ולדרישותיכם, יעבירו לכלל העובדים הדרכות עיוניות ומעשיות, עד לקבלת תעודת הסמכה .

בסיום ההדרכה, שחר הנדסת בטיחות מנפיקה לכל עובד שהשתתף בהדרכה, אישור הסמכה לעבודה בגובה – כללי, כולל כרטיס פלסטיק, ובו אישור על הכשרה לביצוע עבודות בגובה.

אתה מוזמן ליצור עמנו קשר כדי שנוכל לבחון ולזהות את ההדרכות לעבודה בגובה המתאימות לארגון שלך.

 

למידע נוסף אודות הדרכות לעבודה בגובה התקשרו לטלפון 073-7421999 
או השאירו פרטים באמצעות טופס צור קשר

הדרכה בגובה - שחר הנדסת בטיחות

הדרכה לעבודה בגובה

הדרכה בגובה הינה חיונית בעבור כל אדם אשר עבודתו עשויה להעמיד אותו בסכנת נפילה מגובה של 2 מטר ומעלה. הגדרה זו נכונה בעבור עובדים אשר עוסקים בעבודה על סולמות, סלי הרמה, בימות מתרוממות, פיגומים ואף גגות. את הדרכה חשובה זו תוכלו להעניק לעובדים שלכם בעזרתה של חברת "שחר הנדסת בטיחות". חברתנו הוקמה מתוך מטרה להעניק לכלל לקוחותיהם את ההכשרה הנחוצה והמידע אשר נועד להפוך את העבודה עצמה וסביבת העבודה למקום בטוח ככל הניתן.

מה כוללת הדרכה בגובה ?

בתקופה האחרונה אנו נתקלים יותר ויותר בתאונות עבודה אשר התרחשו בעקבות עבודה בגובה על ידי אנשים שאינם הוסמכו לכך או שלא עקבו אחר נהלי הבטיחות החיוניים לעבודתם. מניעת מצבים מסוכנים אלו אינה מסתורית ולמעשה כוללת קורסים והדרכות אשר נועדו לאנשים העובדים בגובה.

נושאי ההדרכה בעבודה בגובה כוללים את הנקודות הבאות ודרך ההתמודדות עם עבודה בגובה בשעה שאתם נמצאים עליהם:

  • סולמות
  • סלי הרמה
  • במות הרמה
  • חלל מוקף
  • גגות
  • פיגומים נייחים
  • קונסטרוקציה

עקרונות ההדרכה הבסיסיים נקבעו על ידי משרד התמ"ת וכוללים את כל המידע בנוגע לעבודה בגובה, לרבות הכרת הסיכונים בעבודה מסוג זה, הדרכים היעילות ביותר להימנעות מהסכנות ודרכי ההתמודדות עם מצבים לא צפויים אשר עשויים לסכן את העובד ומצבו הבריאותי.

חשוב לציין כי על מנת שתתאפשר עבודתו של אדם בגובה, עליו יהיה לעבור את ההדרכה הנחוצה אחת לשנתיים, בדרך זו לקבל אישור חוקי לעבודתו.

הדרכה מקצועית תמנע אסון

חברת "שחר הנדסת בטיחות" מבצעת מגוון רחב של הדרכות בטיחות שנועדו להכשיר את עובדי הארגון שלכם להתמודדות עם מצבים מסוכנים וכל הדרכים למניעתם. כלל ההדרכות הללו יכולות להתבצע בבית העסק שלכם, הן מועברות על ידי מדריכי בטיחות מוסמכים ומקצועיים אשר יעשירו את עולם של העובדים שלכם ויעניקו להם את ההכשרה והידע הנחות על מנת שיצליחו לשמור על מרחב עבודה בטוח ומוגן. צרו קשר עם חברתנו עוד היום ונשמח לענות על כל שאלה בנושא.

הדרכות עבודה בגובה

הדרכות מקצועיות לעבודה בגובה  

תחום התעשייה כולל מגוון רחב של עבודות אשר מתבצעות בגובה. חשוב לציין כי על מנת שאדם יוכל לבצע סוג זה של עבודה, עליו יהיה לעבור הדרכות של עבודה בגובה אשר מכשירות אותו להתמודד עם הסכנות שבעבודה מסוג זה וההשלכות שלהן. את ההדרכות המקצועיות הללו ניתן יהיה לקבל מחברת "שחר הנדסת בטיחות". פנייה אל חברתנו תהיה זו אשר תכשיר את העובדים שלכם לשמירה על רמת הבטיחות הנחוצה, זאת מתוך מטרה למנוע תאונות שונות הכרוכות בנפילה מגובה אשר עשויה להוביל לפציעה רצינית ואף במקרים מסוימים למוות.

דברים שכדאי לדעת על הדרכות עבודה בגובה  

הסטטיסטיקה העגומה מוכיחה כי מרבית תאונות העבודה מתרחשות כתוצאה ישירה מעבודה בגובה. על כן חשוב לוודא כי כלל העובדים שלכם אשר עתידים לבצע עבודה זו יעברו הדרכות לעבודה בגובה. המהלך הדרכות אלו העובדים שלכם ילמדו על סוג זה של עבודה, אילו סכנות היא מציגה, איך ניתן להימנע מהן, ובמידה והן מתרחשות – כיצד ניתן יהיה להתמודד איתן בצורה המוצלחת ביותר.

השלמת הדרכה זו תעניק לעובדים שלכם תעודת הסמכה לעבודה בגובה למשך שנתיים ואת ההכשרה הנחוצה לשם ביצוע העבודה בצורה היעילה והבטוחה ביותר. ההדרכות הללו מועברות בהתאמה מלאה לתקני הבטיחות והנחיותיו של מפקח העבודה הראשי.

ההדרכות יתבצעו בהתאמה לציוד אשר נמצא בחברה, זאת לרבות – עבודה על סלים, סלים להרמת אדם, בימות הרמה מתרוממות ופיגומים ממוכנים, מקום מונף, פיגומים נייחים, גגות ומבני קונסטרוקציה.

שומרים על הבטיחות גם בגובה

זכרו כי על מנת שאדם יוכל לעבוד בגובה, עליו לבצע קורס ריענון עבודה בגובה מידי שנתיים. לשם כך אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם חברת "שחר הנדסת בטיחות" כבר היום ולתאם את הקורס הנחוץ לעובדים שלכם בהקדם. כך תוכלו להבטיח כי כלל העובדים שלכם יהיו מוכשרים לעבודתם. מעבר לשירות זה, חברתנו מעניקה גם שירותי ממונה בטיחות למפעלים, ייעוץ לטיפול בחומרים מסוכנים, הדרכות בטיחות, בטיחות אש, עריכת סקרי סיכונים למפעלים, הקמה והטמעת מערכות ניהול בטיחות והערכות לחירום.

הדרכות בגובה

חובת ההדרכות בעבודה בגובה

ככל שיש יותר בני אדם בישראל, ובעצם באופן כללי על פני כדור הארץ, כך הולך וקטן השטח שניתן להקדיש לכל פעילות – מגורים, ייצור, מסחר וכו'. על-מנת לנצל במלואו כל תא שטח, נדרשת בנייה לגובה ואכן יותר ויותר פעילויות מתקיימות מעל לפני הקרקע ואפילו בגובה רב. על-מנת שניתן יהיה לעבוד מבלי להסתכן שלא לצורך, נדרשת בקיאות של ממש לגבי כל נהלי הבטיחות הרלוונטיים, והדרך הטובה ביותר לרכוש את הידע החיוני היא באמצעות הדרכות לעבודה בגובה של שחר הנדסת בטיחות.

לימודים רבי תועלת ויחס אישי לכל משתתף

הדרכות לעבודה בגובה הן משאב קריטי עבור עובדים חדשים וגם ריענון הכרחי לעובדים ותיקים. האחריות של בעלי העסקים והמנהלים בארגונים הרלוונטיים מחייבת אותם לוודא גם שכל מי שעובד בגובה יגיע להדרכה שכזו וגם שההדרכה תהיה מקצועית במיוחד. לשחר הנדסת בטיחות ניסיון רב גם מבחינת ההיכרות עם עולם הבטיחות וגם מבחינת היכולת להעביר כל חומר ביעילות ובאופן ברור, כך שהתועלת של המשתתפים בהדרכה תהיה מרבית. כמו כל שירות שאנחנו מספקים, גם ההדרכות מתאפיינות במתן יחס אישי ובחתירה לשיפור מתמיד על-מנת להיות הטובים ביותר גם בתחום זה.

מעוניין להצטרף לשירות?




    פוסטים אחרונים

    מידע נוסף בנושא

    הדרכת עבודות בגובה

    הנושא של שמירה על בטיחות בעבודה הינו חשוב ומורכב ובמיוחד כאשר מדובר בעבודות בגובה המחייבות העברת הדרכות עבודה בגובה. כאשר אנו עוסקים בעובדים וותיקים המגיעים למקום העבודה שלהם במשך שנים, הרי שהקושי לחנך ולהרגיל אותם לכללי בטיחות חדשים הינו רב. עובדים וותיקים מפתחים עם הזמן תחושה של לי זה לא יכול לקרות וזאת ללא קשר לשמירה על בטיחות. כמובן שהתחושה הזו מופרכת והיא עלולה להוביל לשאננות, לרשלנות ולתאונות ללא התראה מוקדמת. הדרך הטובה והיעילה ביותר להגביר את המודעות לחשיבות השמירה על כללי הבטיחות בעבודה הינה באמצעות הדרכות לעבודה בגובה המועברות על ידי צוות מדריכים בעל ניסיון, הכשרה והסמכה מתאימים. בחברת שחר הנדסת בטיחות אנו מספקים הדרכות לעבודה בגובה.

    החשיבות, הנושאים והמטרות של הדרכות עבודה בגובה

    הדרכות לעבודה בגובה נועדו להטמיע את נושא הבטיחות בעבודה כחלק שלא ניתן להפרדה מהמקצועיות. ההדרכות חייבות להיות חלק שוטף מההתנהלות של החברה וזאת על מנת להבטיח רמת בטיחות מקסימלית במקום העבודה וזאת מבלי להמאיס את הנושא על העובדים. ההדרכה כוללת חלק תיאורטי ותרגול מעשי בו העובדים זוכים להדגמה כיצד יש לעשות שימוש בציוד המגן ובאמצעי הבטיחות השונים. העובדים מתרגלים טכניקות ושיטות שונות לשמירה על הבטיחות שלהם ולומדים לפעול בהתאם לכללים וההוראות כך שיוכלו לעבוד בצורה בטוחה באופן אוטומטי. הנושאים המועברים ונלמדים בהדרכות הינם מגוונים וכוללים בין היתר: הדרכה לעבודה על סולמות, קונסטרוקציות, גגות, סלים ובמות הרמה, פיגומים ממוכנים ועוד. התקנות החדשות והמחמירות בנושא הבטיחות בעבודה מחייבות כל אחראי פרויקט לדאוג להדרכת עובדיו לעבודה נכונה ובטוחה בגובה כאשר מי שעובד בגובה של למעלה משני מטרים  מחויב לעבור קרוס הדרכה ייעודי.

    הדרכות עבודה בגובה – הטמעת פתרונות וכללי ואמצעי בטיחות בעבודה

    ההדרכות מיועדות בראש ובראשונה לעובדים, אולם הן חשובות ורלוונטיות גם למנהלים, לממוני הבטיחות בחברה, ליועצי הבטיחות ולכל הגורמים האחראים. חברת שחר הנדסת בטיחות מתמחה בהעברת הדרכות לעבודה בגובה ובהתאמת פתרונות בטיחות לחברות, ארגונים ומפעלים. צוות המומחים שלנו יעניק לכם שורה של שירותים אפקטיביים וחיוניים בהם: שירותי ממונה בטיחות, הדרכות בטיחות בגובה, טיפול בחומרים מסוכנים, בטיחות באש, עריכת סקרי סיכונים, הטמעת מערכות ניהול ועוד. בכל שאלה, פנייה והזמנה, אנו עומדים לשירותכם ונשמח להעניק לכם מענה מקצועי בהתאמה אישית, באחריות ובאדיבות.

    איך לבחור חברה להדרכה בגובה?

    * ידע רחב היקף ועדכני – עבודה בגובה היא תחום מגוון מאוד. בין השאר נכללים בו פיגומים מסוגים שונים, במות מתרוממות, גגות (ובפרט אלה המוגדרים כשבירים או כתלולים), מקומות מוקפים (שוחות ביוב, בורות, מיכלים גדולים), סלי הרמה, פעולות כמו גיזום עצים ועוד. רק מדריך שמכיר על בוריו את התחום יכול לספק למי שעתיד לעבוד בגובה את כל הכלים הדרושים לו.
    * יכולות הדרכה – העברת ידע יעילה תלויה גם ביכולות ההדרכה, שכן באופן טבעי לא כל איש מקצוע בתחום הבטיחות הוא גם בעל כישורים מתאימים ללימוד.
    * ניסיון – כמו בתחומים רבים אחרים, גם הדרכות עבודה בגובה מתבצעות באופן מיטבי כשהן מופקדות בידי אנשי מקצוע עתירי ניסיון.
    * יחס אישי – למידה מוצלחת באמת נשענת על יחס אישי לכל תלמיד, ועל כן זהו דגש נוסף בבחירה מושכלת של הקורס המתאים לכם ביותר.

    הדרכה בגובה

    הימצאות בגובה רב היא חלק בלתי נפרד ממגוון תפקידים בשלל מקומות עבודה. מצד שני, זוהי אחת הפעולות המסוכנות ביותר ולמרבה הצער ההוכחה לכך היא מספרם הרב של הנפגעים עקב התנהלות שגויה בזמן שנמצאים במרחק של ממש מפני הקרקע. בהתאם נקבעו תקנות שונות – תקנות הבטיחות בעבודה (עבודה בגובה) – ובין השאר נדרש כל מעסיק לוודא שהעובדים שלו עוברים הדרכה מתאימה. התקנות הנ"ל, שעודכנו ב-2007, קובעות גם מי מוסמך להעביר הדרכה בגובה, ובאופן טבעי ההמלצה היא לבחור באופן מושכל את מי שיקנה לעובדים את הידע הקריטי. שחר הנדסת בטיחות אמונה על ביצוע הדרכות שונות במקצועיות ובהתאמה מלאה למאפיינים הספציפיים של כל מקום עבודה.

    מיומנות גבוהה ואמינות ללא פשרות

    הצורך לעבור הדרכה בגובה נולד אמנם מתוך התקנות המחייבות שקבעה ממשלת ישראל, אבל חשוב להדגיש שהידע רחב היריעה הוא משאב קריטי עבור מי שעבודתו מתבצעת בגובה (של מעל 2 מטר, כפי שמפורט בתקנות הנ"ל). שחר הנדסת בטיחות מודעת לכובד האחריות ועל כן מבצעת כל הדרכה והדרכה במיומנות גבוהה ובאמינות ללא פשרות, במטרה לצמצם את תאונות העבודה ולהבטיח לעובדים ולמעסיקים שקט נפשי אמיתי.

    הדרכות עבודה בגובה – דגשים חשובים

    * הגדרה – עבודה בגובה מוגדרת כפעולה שבגללה עלולים עובדים לסבול מנפילה של יותר מ-2 מטר.
    * קהל יעד – הדרכת עבודה בגובה מיועדת לכל מי שמגיע במסגרת עבודתו השוטפת למקומות שהנפילה מהם עונה על התנאי הנ"ל. בין השאר מדובר בחשמלאים, מחסנאים, טכנאי תקשורת, עובדי בניין, טכנאי מעליות, מומחים להרחקת יונים (שכן אחד ממקומות הקינון הפופולריים הוא על גגות), מתקיני דודי שמש ועוד.
    * נושאי הלימוד – הכרת פריטי ציוד המגן המגוונים שמאפשרים עבודה בגובה בבטחה וביניהם סלינגים, חבלים, מערכות עיגון, כובעי מגן ועוד; שימוש מושכל באמצעים כמו סולמות נייחים או ניידים, במות הרמה, סלי הרמה, קונסטרוקציות ועוד.
    * התאמה אישית – על-מנת להפיק מקסימום תועלת מהדרכה זו, חשוב להתאים אותה למאפיינים הספציפיים של העבודה בעסק או בארגון, כולל למשל בטיחות בהקשר של חללים מוקפים (בורות, מיכלים גדולים, פירי מעלית וכו').

    לקבלת ההצעה הטובה ביותר מלאו את הפרטים הבאים

      קידום אתרים בגוגל קידום אתרים אורגני
      ×

      שיחת ווטסאפ

      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support