מערכת ניהול איכות

siteadmin 01/08/2021

מכון התקנים הישראלי אימץ את- ת"י 9001 "מערכות ניהול איכות- דרישות" המבוסס באופן מלא על המסמך הבינלאומי תקן איזו 9001 הקובע דרישות למערכת ניהול איכות, התקן מתאים לכל סוגי המוצרים והשירותים הניתנים על ידי הארגון.

התקן מפרט דרישות והנחיות למערכת ניהול איכות, היכולות לשמש ליישום מטרות ופעילויות החברה לצורך שיפור איכות השירות או המוצר.

התקן הינו וולונטרי (התנדבותי) ולא נדרש על פי חוקי המדינה, התקן מותאם לאופי הארגון.

מערכת לניהול איכות

ת"י 9001 מבוסס על המודל "שיפור מתמיד" המאפשר שיפור מתמיד של מערכת ניהול האיכות בארגון, אשר עוזרת לעבודה של מנהל האיכות. התקן מבוסס על שבעה עקרונות של ניהול איכות לצורך שיפור מתמיד בארגון:

התמקדות בלקוח, מנהיגות העסקת עובדים, גישה תהליכית, שיפור קבלת החלטות מבוססות ראיות וניהול יחסי גומלין.

מערכות לניהול איכות מבוססת על שיטה הידועה בשם: "תכנן-עשה-בדוק-פעל"

תכנן– קבע את המטרות ואת התהליכים הנחוצים להפקת תוצאות בהתאמה לדרישות הלקוח וקווי המדיניות של הארגון.

עשה– ממש את התהליכים.

בדוק– נטר ומדוד תהליכים ומוצר מול המדיניות, המטרות והדרישות למוצר ודווח על התוצאות.

פעל– נקוט פעולות לשיפור מתמיד של ביצועי תהליך.

התועלת אותה מפיק הארגון מיישום התקן

1. שליטה ובקרה של התהליכים בארגון.

2. שיפור תהליכים ארגוניים וכתוצאה מכך צמצום עלויות תפעוליות. 

3. הכרה מצד הלקוחות ביכולות הארגון.

4. עמידה בדרישות על פי דין של מוצר/ שירות הארגון. 

5. יצירת שפה אחידה לכל עובדי הארגון.

6. הגברת שביעות רצון הלקוחות באמצעות יישום אפקטיבי של מערכת הניהול.

7. הזדמנויות עסקיות – במקרים רבים, תקן ISO 9001 הנו דרישת סף במכרזים ובהתקשרות עם גופים ציבוריים, משרדים ממשלתיים, ארגונים ותאגידים.

מערכת ניהול איכות

שחר הנדסת בטיחות תקים, תיישם ותטמיע את מערכת ניהול הבטיחות בארגון עד לקבלת ההסמכה הכולל

⦁ כתיבת מדיניות מתאימה לארגון.

⦁ קביעת מטרות ויעדים.

⦁ כתיבת מדריך איכות.

⦁ הגדרת מבנה ארגוני, אחריות וסמכות של פונקציות עיקריות, בהתאם לגודל הארגון.

⦁ כתיבת נהלים מתאימים לארגון.

⦁ הגדרת תהליכי הליבה של מערכת ניהול האיכות ויחסי הגומלין ביניהם. 

⦁ הדרכה והטמעה לעובדים ולמנהלי הארגון.

⦁ ביצוע מבדק פנימי לארגון ובדיקת יישום והטמעת המערכת.

⦁ השתתפות בסקר הנהלה ראשון.

⦁ מעקב אחר פעולות מתקנות. 

⦁ סקר שביעות רצון לקוח.

⦁ מעקב עבור תלונות לקוח.

⦁ הכנת מבדק מקדים.

⦁ השתתפות במבדק סופי.

איך מערכת ניהול איכות יכולה לשפר את תפקוד ותפעול הארגון?

מערכת ניהול איכות מאפשרת לנהל את הארגון שלכם על כל היבטיו בצורה יעילה. כך שבשעה שמידי שנה יוצאים שינויים ושדרוגים למערכת הזו, אתם למעשה יכולים להרשות לעצמכם לעבוד עם מערכת יותר ויותר מתקדמת ורלוונטית בעבור צרכיו של הארגון שלכם.

חשוב לזכור כי הארגון שלכם הוא מעין ישות חיה בפני עצמה. הוא משתנה ללא ברף ועל כן עליכם לוודא כי כלל המערכות בהן אתם עושים שימוש עומדות בקצב, מתעדכנות בהתאמה לשאר הארגון ויכולות לספק בעבורכם את השירות היעיל והאיכותי ביותר.

מערכת ניהול איכות תוכל לסייע בהטמעה של נושא האיכות הן בתהליכים עסקיים והן בתהליכים השירותיים של הארגון. כך למעשה היא תאפשר בהתמודדות עם אתגרים חדשים בצורה היעילה והמוצלחת מכל.

שחר הנדסת בטיחות – לשירותכם בכל צעד לאורך הדרך

חברת "שחר הנדסת בטיחות" פועלת בכל עת מתוך תחושת מחויבות ואחריות כלפי לקוחותיה. על כן אנו מקפידים על ביצוע של עבודה מקצועית ומדויקת בכל שירות אותו אנו מספקים. חברתנו תלווה אתכם בכל עניין הבטיחות מא' ועד ת'. בין שירותי החברה השונים מהם תוכלו ליהנות ניתן למצוא את התחומים הבאים:

  • שירותי ממונה בטיחות למפעלים
  • יעוץ לטיפול בחומרים מסוכנים
  • הדרכות בטיחות
  • בטיחות אש
  • עריכת סקרי סיכונים למפעלים בשיטות שונות
  • הקמה והטמעת מערכות ניהול בטיחות ( ת"י 18001) ואיכות סביבה (ISO 14001)

מעוניין להצטרף לשירות?




    פוסטים אחרונים

    מידע נוסף בנושא

    מערכת ניהול איכות מאושרת

    אין כמעט עסק או ארגון בימינו שלא מתמודדים עם מתחרים חזקים ועם אתגרים משמעותיים. גם הרגולציה במרבית תחומי הפעילות מחייבת התנהלות מושכלת והתאמות רבות לתקנים שמתעדכנים לעתים קרובות. למעשה ארגון שלא מקפיד להתקדם ולהשתפר באופן קבוע ימצא עצמו מפגר מאחור ומתקשה מאוד לעמוד ביעדים שהציב לעצמו. הטמעת מערכות ניהול איכות על בסיס תקנים בינלאומיים רלוונטיים ובפרט ISO 9001 (אבל לא רק) מאפשרת למצות את הפוטנציאל העסקי ולהשביח את התנהלות הארגון – ובפרט אם מפקידים את התהליך החשוב בידיים המקצועיות של אנשי שחר הנדסת בטיחות.

     

    מערכת ניהול איכות – תהליך איכותי ומוקפד

    עם שחר הנדסת בטיחות תוכלו להטמיע בעסק או בארגון שלכם מערכות ניהול איכות שמותאמות באופן מושלם למאפיינים הספציפיים אצלכם, ובהתאם התהליך המורכב יתבצע במקסימום יעילות ויניב מקסימום תועלת. שירות זה, כמו כל שירות שאנחנו מספקים למגוון הרחב של לקוחותינו השונים, מתבצע מתוך אחריות ובמידה רבה גם תחושת שליחות – לאפשר לכל עסק להתנהל באופן האיכותי ביותר, לשמור על הסביבה, להתייעל אנרגטית ולספק לעובדים תנאים אידיאליים לכל פעולה. בנוסף, מקפידה החברה על קשב מלא ועל שיתוף פעולה מרבי עם כל הגורמים בעסק או בארגון, כדי שתוך זמן קצר ככל האפשר תרגישו את השינוי המשמעותי.

    מערכות לניהול איכות

    מערכת ניהול איכות מקצועית ומתקדמת מהווה תחליף יעיל ונוח לתפעול ושימוש וזאת במקום ניירת, אקסל או מערכות מסורבלות, איטיות ומיושנות שלא מספקות מענה כולל ומקיף כפי שנדרש. ניהול איכות הינו אחד הכלים החשובים לשמירה על בטיחות בתהליכי העבודה והייצור ועל איכות המוצרים וזאת בנוסף לאיתור סיכונים וליקויים שונים. על מנת לייעל את יכולת ניהול האיכות, הרי שמומלץ לעשות שימוש במערכת ניהול איכות מתקדמת וחדשנית העומדת בכל התקנים העדכניים והמחמירים ביותר בתחום הבטיחות והאיכות. אצלנו בחברת שחר הנדסת בטיחות תוכלו לקבל ייעוץ מקצועי בנושא.

    החשיבות והיתרונות בהטמעת מערכת ניהול איכות

    הקפדה על התנהלות נכונה בתהליכי העבודה בכל הענפים הינה נכונה וזאת על מנת להבטיח שמירה של סטנדרטי האיכות הגבוהים ביותר. לצד משמעת ומקצועיות מצד האחראים, המנהלים והעובדים, הרי שחשוב להטמיע ולעשות שימוש במערכת ניהול איכות ממוחשבת המאפשרת להציג עמידה בתקנים מול מבדקים חיצוניים. המערכות כוללות מודל ניהול משימות מובנה, המאפשר לשייך כל משימה לגורם הרלוונטי בארגון וכן לבצע מעקב ועדכון תוך כדי ולאחר ביצוע המשימות בצורה אפקטיבית.

    מה כוללת מערכת ניהול תוכן? שיפור ביצועים והקטנת סיכונים

    הטמעת מערכת ניהול איכות מתבצעת על ידי חברות מקצועיות המתמחות במתן והתאמת פתרונות בקרת וניהול איכות וזאת בהתאם לתקנים והסטנדרטים המחמירים ביותר בתחום. המערכת מייעלת ומשפרת את היכולות והביצועים של הארגון בכל תחומי הפעילות: קשרי הארגון, בחירת עובדים מתאימים, הגדלת הסיכוי לקבלת שירותים ומוצרים איכותיים מספקים, אישור הזמנות רכש, ניהול סיכונים, מעקב וניהול תחזוקת ציוד, ביצוע מבדקים פנימיים והנפקת דו"חות, החלת שיפורים, שדרוגים וביצוע תיקונים בכל התהליכים. מערכת ניהול איכות תאפשר לכם לייעל את פעילות החברה ואת איכות התהליכים והמוצרים, לזהות הזדמנויות ובכך להגיע לצמיחה, שגשוג ורווחיות.

    מערכת ניהול תוכן – פתרונות ומערכות בטיחות ואיכות מתקדמים

    מערכת ניהול איכות כוללת מחולל גרפים, דשבורד ניהולי, עבודה בענן מכל מקום, חיבור למיילים ולאופיס, תמיכה בהיררכיה ארגונית, מענה מלא החל משלב התכנון ועד לשלב הביצוע, מנגנון תזכורות והתראות גמיש ועוד. חברת שחר הנדסת בטיחות מספקת שירותי ממונה בטיחות למפעלים, הדרכות בטיחות בגובה, פתרונות ומערכות בטיחות אש, עריכת סקרי סיכונים, הטמעת מערכות ניהול איכות, היערכות לחירום ועוד. החברה שמה לה למטרה לסייע ללקוחותיה לשפר כל העת את רמת הבטיחות של העובדים ואת איכות תהליכי העבודה, הייצור והמוצרים.

    היתרונות המשמעותיים של הטמעת מערכות ניהול איכות

    * מוצרים ושירותים טובים יותר – ניהול האיכות משפיע על כל מערכי העסק או הארגון, כולל הייצור, השינוע והשירות, ובהתאם הלקוחות שלכם ייהנו משיפור ברמת המוצרים והשירותים.
    * שיווק אפקטיבי יותר – עסק או ארגון שפועל לפי תקנים כגון ISO 9001 או ISO 14001 (שמוודא כי תוך כדי הפעילות השוטפת לא תיגרם פגיעה בסביבה) ייתפס על-ידי לקוחות פוטנציאליים כאיכותי במיוחד, ועל כן השיווק יהיה קל יותר ויניב תוצאות טובות יותר.
    * מימוש הזדמנויות רבות – ישנם לא מעט מכרזים או לקוחות גדולים שמציבים כתנאי סף הכרחי עמידה בתקנים וניהול איכות.
    * אקלים ארגוני משופר – מערכת ניהול איכות מגבירה גם את רמת הבטיחות ויוצרת סביבת עבודה בטוחה. כשהעובדים יודעים שהם מגיעים מדי בוקר למקום רציני שמטפח אותם ושומר על שלומם, שביעות הרצון הופכת גבוהה יותר ואיתה גם הפרודוקטיביות של כל עובד ועובדת.

    לקבלת ההצעה הטובה ביותר מלאו את הפרטים הבאים

      קידום אתרים בגוגל קידום אתרים אורגני
      ×

      שיחת ווטסאפ

      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support